VANLIGA FRÅGOR

Vår Personal:

Det är viktigt att ni känner er trygga med våra tjänster, därför väljer vi personal med omsorg och anställer endast personer vi har fullt förtroende för. Vi utbildar vår städpersonal internt i teori och praktiskutbildning oavsett tidigare erfarenheter. I övrigt har våra anställda alltid rätt till fem minuters rast per timma. Vår personal får själva välja hur de vill fördela denna tid.

Nyckelrutiner:

Nyckelrutiner kan ordnas på olika sätt, efter vad som passar er bäst. Normalt möter du upp oss på morgonen, sedan när vi är klara med flyttstädning stockholm ringer vi upp dig och ber dig komma och lösa dörren. Kan du inte komma? Då kan vi lägga in nyckeln i brevlådan eller i brevutkast efter arbetet slutfört.

Betalning & Garanti:

Betalning sker alltid mot faktura och efter sedvanlig kreditprövning. Faktureringsavgift om 50:- tillkommer. Har du betalnings anmärkningar, då kan du betala in hela summan till vårt plus giro i förskött. Normalt skickar vi fakturan som PDF-bilaga via email, men det går bra att skicka den via post, meddela till oss önskat leverans sätt, om du inte gör det skickas den strax efter städningen via email. Vid skattereduktion direkt på fakturan så behöver vi ditt personnummer samt fullständig adress där du är folkbokförd.

Skattereduktion:

Köpare av hushållsnäratjänster har möjlighet till skattereduktion på 50% av arbetskostnaderna. Efter den 1 juli 2009 kom skatteverket med nya regler; “fakturamodellen” vilket innebär att skattereduktionen är avdragen redan vid fakturabetalning. Vi sköter ansökan till Skatteverket och behöver ert personnummer. Vi behandlar alla personuppgifter enligt PUL. Har ni inte täckning för skattereduktion blir ni betalningsskyldiga för hela arbetskostnaden. Ni som köpare ska få löpande information från SKV om den preliminära skattereduktionen som ni tillgodoräknats och det redovisas även på er inkomstdeklaration året därpå. Krav för att få skattereduktion Endast privatpersoner får Rut- och Rot-avdrag Arbetet ska vara utfört i eller nära anslutning till din eller dina föräldrars bostad. Du måste ha fyllt 18 år vid årets utgång. Du måste ha en så hög inkomst att skatten blir minst lika hög som skattereduktionen

Avbokning:

Avbokning ska göras till vår kundtjänst via telefon/telesvar 040-44 21 33, e-post till info@abbelish.se eller sms till vår kundmobil 0701458481 senast 24 timmar innan förbestämt städdatum. Om ni försummat att avboka ett städtillfälle i god tid debiterar vi fullt pris.

Försäkring & Reklamation:

Vi är och vår personal är försäkrade. Vi har fullständig ansvarsförsäkring via Länsförsäkringar. Om en olycka skulle inträffa som vi är ansvariga för så ersätter vi er. Vi har som policy att vår personal måste kontakta kontoret direkt vid skadetillfället – därefter kontaktar kundtjänst er. Upptäcker ni en skada vi inte uppmärksammat behöver ni anmäla det till oss senast 10 dagar efter städtillfället. Är ni inte nöjda med hur städningen har utförts behöver ni kontakta oss inom 10 dagar. Meddela då konkreta orsaker till varför städningen inte var till er belåtenhet så gör vi vad vi kan för att åtgärda det.

Stadmaterial:

Om Oss

  • Flyttstädning Helsingborg är en del av Abbelish Service AB och ligger på Eriksfältsgatan 16 i Malmö.
  • Vi på flyttstädning Malmö kan hjälper dig med din flyttstädning i Helsingborg, Lund, Trelleborg, Ystad och hela Skåne.
  • Vår jobbgaranti är om kunden är inte nöjd gör vi om jobbet utan kostnad.